U situ web IEEE mette cookies nant'à u vostru dispusitivu per furnisce a megliu sperienza d'utilizatore. Utilizendu u nostru situ web, accunsentite à u piazzamentu di sti cookies. Per sapenne di più, leghjite a nostra Politica di privacy.
I principali esperti in dosimetria RF analizzanu u dulore di u 5G è a differenza trà l'esposizione è a dosa.
Kenneth R. Foster hà decennii di sperienza in u studiu di a radiazione di radiofrequenza (RF) è i so effetti nantu à i sistemi biologichi. Avà, hè coautore di una nova inchiesta nantu à u tema cù altri dui circadori, Marvin Ziskin è Quirino Balzano. Cullettivamente, i trè (tutti borsisti IEEE titulari) anu più di un seculu di sperienza nantu à u tema.
L'inchiesta, publicata in l'International Journal of Environmental Research and Public Health in ferraghju, hà esaminatu l'ultimi 75 anni di ricerca nantu à a valutazione di l'esposizione à e radiofrequenze è a dosimetria. In questu, i coautori detallanu quantu hà avanzatu u campu è perchè a consideranu una storia di successu scientificu.
IEEE Spectrum hà parlatu per email cù u prufessore emeritu Foster di l'Università di Pennsylvania. Vuliamu amparà di più nantu à perchè i studii di valutazione di l'esposizione à RF anu tantu successu, ciò chì rende a dosimetria RF cusì difficiule, è perchè e preoccupazioni publiche nantu à a salute è a radiazione wireless ùn parenu mai sparisce.
Per quelli chì ùn cunnoscenu micca a diffarenza, chì hè a diffarenza trà esposizione è dosa ?
Kenneth Foster: In u cuntestu di a sicurezza RF, l'esposizione si riferisce à u campu fora di u corpu, è a dosa si riferisce à l'energia assorbita in u tissutu di u corpu. Tramindui sò impurtanti per parechje applicazioni - per esempiu, a ricerca medica, a salute occupazionale è a sicurezza di l'elettronica di cunsumu.
"Per una bona rivista di a ricerca nantu à l'effetti biologichi di u 5G, vede l'articulu di [Ken] Karipidis, chì ùn hà trovu "nisuna prova conclusiva chì i campi RF di bassu livellu sopra i 6 GHz, cum'è quelli utilizati da e rete 5G, sò dannosi per a salute umana"." -- Kenneth R. Foster, Università di Pennsylvania
Foster: Misurà i campi RF in u spaziu liberu ùn hè micca un prublema. U veru prublema chì si pone in certi casi hè l'alta variabilità di l'esposizione à RF. Per esempiu, parechji scientifichi stanu investigendu i livelli di campi RF in l'ambiente per affruntà i prublemi di salute publica. Cunsiderendu u grande numeru di fonti RF in l'ambiente è u rapidu decadimentu di u campu RF da qualsiasi fonte, questu ùn hè micca un compitu faciule. Caratterizà accuratamente l'esposizione individuale à i campi RF hè una vera sfida, almenu per i pochi scientifichi chì cercanu di fà cusì.
Quandu voi è i vostri coautori avete scrittu u vostru articulu IJERPH, u vostru scopu era di mette in risaltu i successi è e sfide dosimetriche di i studii di valutazione di l'esposizione? Foster: U nostru scopu hè di mette in risaltu i progressi rimarchevuli chì a ricerca nantu à a valutazione di l'esposizione hà fattu annantu à l'anni, chì anu aghjustatu assai chiarezza à u studiu di l'effetti biologichi di i campi di radiofrequenza è anu purtatu à grandi progressi in a tecnulugia medica.
Quantu hè migliurata a strumentazione in questi duminii ? Pudete dì mi quali strumenti eranu dispunibili per voi à l'iniziu di a vostra carriera, per esempiu, paragunatu à ciò chì hè dispunibule oghje ? Cumu i strumenti migliurati cuntribuiscenu à u successu di e valutazioni di l'esposizione ?
Foster: L'istrumenti utilizati per misurà i campi RF in a ricerca in materia di salute è sicurezza sò sempre più chjuchi è più putenti. Quale avaria pensatu uni pochi di decennii fà chì l'istrumenti cummerciali di campu diventeranu abbastanza robusti per esse purtati in u locu di travagliu, capaci di misurà i campi RF abbastanza forti da causà un risicu prufessiunale, ma abbastanza sensibili per misurà i campi debuli da antenne luntane? À u listessu tempu, determinà u spettru precisu di un signale per identificà a so fonte?
Chì succede quandu a tecnulugia senza filu si move in nuove bande di frequenza - per esempiu, onde millimetriche è terahertz per u cellulare, o 6 GHz per u Wi-Fi?
Foster: Di novu, u prublema hà da fà cù a cumplessità di a situazione d'esposizione, micca cù a strumentazione. Per esempiu, e stazioni di basa cellulari 5G à banda alta emettenu parechji fasci chì si movenu in u spaziu. Questu rende difficiule a quantificazione di l'esposizione à e persone vicine à i siti cellulari per verificà chì l'esposizione hè sicura (cum'è guasi sempre).
«Personalmente, sò più preoccupatu per u pussibule impattu di troppu tempu passatu davanti à u schermu nantu à u sviluppu di i zitelli è i prublemi di privacy.» – Kenneth R. Foster, Università di Pennsylvania
Sè a valutazione di l'esposizione hè un prublema risoltu, chì rende u saltu in a dosimetria precisa cusì difficiule ? Chì rende a prima cusì simplice chè a seconda ?
Foster: A dosimetria hè più difficiule chè a valutazione di l'esposizione. In generale, ùn si pò micca inserisce una sonda RF in u corpu di qualchissia. Ci sò parechje ragioni per chì pudete avè bisognu di sta infurmazione, cum'è in i trattamenti d'ipertermia per u trattamentu di u cancru, induve u tissutu deve esse riscaldatu à livelli specificati precisamente. Scaldate troppu pocu è ùn ci hè micca benefiziu terapeuticu, troppu è brusgiarete u paziente.
Pudete mi dì di più nantu à cumu si face a dosimetria oghje? Sè ùn pudete micca inserisce una sonda in u corpu di qualchissia, chì hè a prossima megliu cosa da fà?
Foster: Va bè aduprà i vechji misuratori RF per misurà i campi in aria per una varietà di scopi. Questu hè benintesa u casu cù u travagliu di sicurezza occupazionale, induve avete bisognu di misurà i campi di radiofrequenza chì si verificanu nantu à i corpi di i travagliadori. Per l'ipertermia clinica, pudete ancu avè bisognu di mette sonde termiche à i pazienti, ma a dosimetria computazionale hà migliuratu assai a precisione di a misurazione di e dosi termiche è hà purtatu à impurtanti progressi in a tecnulugia. Per i studii di l'effetti biologichi RF (per esempiu, aduprendu antenne piazzate nantu à l'animali), hè criticu sapè quanta energia RF hè assorbita in u corpu è induve và. Ùn pudete micca solu agità u vostru telefunu davanti à un animale cum'è fonte di esposizione (ma alcuni investigatori a facenu). Per alcuni studii maiò, cum'è u recente studiu di u Programma Naziunale di Tossicologia nantu à l'esposizione per tutta a vita à l'energia RF in i ratti, ùn ci hè micca una vera alternativa à a dosimetria computazionale.
Perchè pensate chì ci sò tante preoccupazioni cuntinue nantu à a radiazione wireless chì a ghjente misura i livelli in casa?
Foster: A percezione di u risicu hè un affare cumplessu. E caratteristiche di a radiazione radio sò spessu causa di preoccupazione. Ùn si pò vede, ùn ci hè micca un ligame direttu trà l'esposizione è i vari effetti di i quali alcune persone si preoccupanu, e persone tendenu à cunfonde l'energia di radiofrequenza (non ionizzante, vale à dì chì i so fotoni sò troppu debuli per rompe i ligami chimichi) cù i raggi X ionizzanti, ecc. Radiazione (veramente periculosa). Certi credenu chì sò "eccessivamente sensibili" à a radiazione wireless, ancu se i scientifichi ùn sò stati capaci di dimustrà sta sensibilità in studii currettamente accecati è cuntrullati. Certi persone si sentenu minacciate da u numeru omnipresente di antenne aduprate per e cumunicazioni wireless. A literatura scientifica cuntene parechji rapporti relativi à a salute di qualità variabile attraversu i quali si pò truvà una storia spaventosa. Certi scientifichi credenu chì ci pò esse veramente un prublema di salute (ancu se l'agenzia sanitaria hà trovu chì avianu poca preoccupazione, ma hà dettu chì era necessaria "più ricerca"). A lista cuntinueghja.
E valutazioni di l'esposizione ghjocanu un rolu in questu. I cunsumatori ponu cumprà detectori RF economici ma assai sensibili è investigà i signali RF in u so ambiente, di i quali ci sò parechji. Certi di sti dispusitivi "cliccanu" mentre misuranu impulsi di radiofrequenza da dispusitivi cum'è punti d'accessu Wi-Fi, è suneranu cum'è un contatore Geiger in un reattore nucleare per u mondu sanu. spaventosu. Certi misuratori RF sò ancu venduti per a caccia di fantasmi, ma questu hè un'applicazione diversa.
L'annu scorsu, u British Medical Journal hà publicatu una chjama per fermà i spiegamenti 5G finu à chì a sicurezza di a tecnulugia sia stata determinata. Chì ne pensate di queste chjamate? Pensate chì aiuteranu à informà u segmentu di u publicu preoccupatu di l'effetti nantu à a salute di l'esposizione à RF, o causanu più cunfusione? Foster: Vi riferite à un articulu d'opinione di [epidemiologu John] Frank, è ùn sò micca d'accordu cù a maiò parte. A maiò parte di l'agenzie sanitarie chì anu rivedutu a scienza anu semplicemente dumandatu più ricerca, ma almenu una - u cunsigliu sanitariu olandese - hà dumandatu una moratoria nantu à u lanciu di u 5G à banda alta finu à chì ùn sia fatta più ricerca di sicurezza. Queste raccomandazioni sò sicure d'attirà l'attenzione di u publicu (ancu se HCN cunsidereghja ancu improbabile chì ci sianu preoccupazioni per a salute).
In u so articulu, Frank scrive: "I punti di forza emergenti di i studii di laburatoriu suggerenu l'effetti biologichi distruttivi [di i campi elettromagnetichi di radiofrequenza] di RF-EMF".
Eccu u prublema: ci sò millaie di studii nantu à l'effetti biologichi di e RF in a literatura. I punti finali, a rilevanza per a salute, a qualità di u studiu è i livelli di esposizione variavanu assai. A maiò parte di elli anu signalatu qualchì tipu d'effettu, à tutte e frequenze è à tutti i livelli di esposizione. Tuttavia, a maiò parte di i studii eranu à risicu significativu di pregiudiziu (dosimetria insufficiente, mancanza di cecità, piccula dimensione di u campione, ecc.) è parechji studii eranu incoerenti cù l'altri. "I punti di forza di a ricerca emergente" ùn anu micca assai sensu per sta literatura oscura. Frank duveria fidà si di un scrutiniu più attento da parte di l'agenzie sanitarie. Queste ùn anu micca riesciutu à truvà prove chjare di effetti avversi di i campi RF ambientali.
Frank s'hè lagnatu di l'inconsistenza in a discussione publica di "5G" - ma hà fattu u listessu sbagliu ùn menziunendu micca e bande di frequenza quandu si riferia à u 5G. In fatti, u 5G di banda bassa è media funziona à frequenze vicine à e bande cellulari attuali è ùn pare micca presentà novi prublemi di esposizione. U 5G di banda alta funziona à frequenze ligeramente inferiori à a gamma mmWave, cuminciendu da 30 GHz. Pochi studii sò stati fatti nantu à l'effetti biologichi in questa gamma di frequenza, ma l'energia penetra appena a pelle, è l'agenzie sanitarie ùn anu micca suscitatu preoccupazioni nantu à a so sicurezza à livelli di esposizione cumuni.
Frank ùn hà micca specificatu quale ricerca vulia fà prima di implementà u "5G", qualunque cosa vulia dì. L'[FCC] esige chì i licenziatari rispettinu i so limiti di esposizione, chì sò simili à quelli di a maiò parte di l'altri paesi. Ùn ci hè precedente per una nova tecnulugia RF chì sia valutata direttamente per l'effetti di a salute RF prima di l'approvazione, chì pò richiede una seria infinita di studii. Se e restrizioni FCC ùn sò micca sicure, devenu esse cambiate.
Per una rivista dettagliata di a ricerca nantu à l'effetti biologichi di u 5G, vede l'articulu di [Ken] Karipidis, chì hà trovu "ùn ci hè nisuna prova conclusiva chì i campi RF di bassu livellu sopra i 6 GHz, cum'è quelli utilizati da e rete 5G, sò dannosi per a salute umana. A rivista hà ancu dumandatu più ricerca.
A literatura scientifica hè mista, ma finu à avà, l'agenzie sanitarie ùn anu trovu nisuna prova chjara di periculi per a salute da i campi RF ambientali. Ma per esse sicuri, a literatura scientifica nantu à l'effetti biologichi mmWave hè relativamente chjuca, cù circa 100 studii, è di qualità variabile.
U guvernu face assai soldi vendendu u spettru per e cumunicazioni 5G, è duveria investisce una parte di questu in a ricerca sanitaria di alta qualità, in particulare u 5G à banda alta. Personalmente, sò più preoccupatu per u pussibule impattu di troppu tempu di schermu nantu à u sviluppu di i zitelli è i prublemi di privacy.
Ci sò metudi migliurati per u travagliu di dosimetria? S'ellu hè cusì, chì sò l'esempii più interessanti o promettenti?
Foster: Probabilmente u principale avanzamentu hè in a dosimetria computazionale cù l'introduzione di metudi di duminiu di tempu di differenza finita (FDTD) è mudelli numerichi di u corpu basati nantu à immagini mediche d'alta risoluzione. Questu permette un calculu assai precisu di l'assorbimentu di l'energia RF da parte di u corpu da qualsiasi fonte. A dosimetria computazionale hà datu una nova vita à terapie mediche stabilite, cum'è l'ipertermia aduprata per trattà u cancheru, è hà purtatu à u sviluppu di sistemi di imaging MRI migliorati è parechje altre tecnulugie mediche.
Michael Koziol hè un editore assuciatu à IEEE Spectrum, chì copre tutti i duminii di e telecomunicazioni. Hè diplomatu di l'Università di Seattle cù una licenza in inglese è fisica, è un master in ghjurnalismu scientificu da l'Università di New York.
In u 1992, Asad M. Madni hà pigliatu a direzzione di BEI Sensors and Controls, survegliendu una linea di prudutti chì includeva una varietà di sensori è apparecchiature di navigazione inerziale, ma avia una basa di clienti più chjuca, principalmente l'industrie aerospaziali è elettroniche di difesa.
A Guerra Fredda hè finita è l'industria di difesa di i Stati Uniti hè crollata. È l'imprese ùn si riprenderanu micca prestu. BEI avia bisognu di identificà è attirà rapidamente novi clienti.
L'acquistu di sti clienti richiede l'abbandonu di i sistemi di sensori inerziali meccanichi di a cumpagnia in favore di una nova tecnulugia di quarzu micca pruvata, a miniaturizazione di i sensori di quarzu è a cunversione di un fabricatore chì produce decine di migliaia di sensori costosi à l'annu à pruduce milioni à un prezzu più bassu. fabricatore di u sensore.
Madni hà fattu di tuttu per fà chì accada è hà ottenutu più successu di ciò chì qualchissia puderia avè imaginatu per u GyroChip. Stu sensore di misurazione inerziale economicu hè u primu di u so tipu à esse integratu in una vittura, chì permette à i sistemi di cuntrollu elettronicu di stabilità (ESC) di rilevà u slittamentu è di fà funziunà i freni per impedisce i ribaltamenti. Siccomu l'ESC sò stati installati in tutte e vitture nove durante u periodu di cinque anni da u 2011 à u 2015, sti sistemi anu salvatu 7.000 vite solu in i Stati Uniti, secondu l'Amministrazione Naziunale di a Sicurezza di u Trafficu Stradale.
L'equipaggiu cuntinueghja à esse à u core di innumerevoli aerei cummirciali è privati, è ancu di sistemi di cuntrollu di stabilità per i sistemi di guida missilistica americani. Hà ancu viaghjatu finu à Marte cum'è parte di u rover Pathfinder Sojourner.
Rolu attuale: Prufessore Aggiuntu Distintu à UCLA; Presidente, CEO è CTO in pensione di BEI Technologies
Educazione: 1968, RCA College; BS, 1969 è 1972, MS, UCLA, tramindui in Ingegneria Elettrica; Ph.D., California Coast University, 1987
Eroi: In generale, u mo babbu m'hà amparatu cumu amparà, cumu esse umanu, è u significatu di l'amore, a cumpassione è l'empatia; in arte, Michelangelo; in scienza, Albert Einstein; in ingegneria, Claude Shannon
Musica preferita: In a musica occidentale, i Beatles, i Rolling Stones, Elvis; Musica orientale, i Ghazals
Membri di l'urganizazione: IEEE Life Fellow; Accademia Naziunale di Ingegneria di i Stati Uniti; Accademia Reale di Ingegneria di u Regnu Unitu; Accademia Canadese di Ingegneria
Premiu u più significativu: Medaglia d'Onore IEEE: "Contributi pionieri à u sviluppu è a cummercializazione di tecnulugie innovative di rilevamentu è di sistemi, è leadership eccezziunale in a ricerca"; Alumni di l'annu UCLA 2004
Madni hà ricevutu a Medaglia d'Onore IEEE 2022 per esse statu un pionieristicu di GyroChip, frà altri cuntributi à u sviluppu tecnologicu è à a dirigenza di a ricerca.
L'ingegneria ùn era micca a prima scelta di carriera di Madni. Vulìa esse un bon artista-pittore. Ma a situazione finanziaria di a so famiglia in Mumbai, India (allora Mumbai) in l'anni 1950 è 1960 l'hà fattu vultà versu l'ingegneria, in particulare l'elettronica, grazia à u so interessu per l'ultime innovazioni incarnate in e radio à transistor tascabili. In u 1966, si trasferì in i Stati Uniti per studià elettronica à u RCA College in New York City, chì hè statu creatu à l'iniziu di u 1900 per furmà operatori è tecnichi wireless.
«Vogliu esse un ingegnere chì pò inventà cose», disse Madeney, «è fà cose chì anu un impattu annantu à l'omu. Perchè s'ellu ùn possu micca influenzà l'omu, mi sentu cum'è a mo carriera ùn serà micca realizata».
Madni hè entratu in UCLA in u 1969 cù una licenza in ingegneria elettrica dopu à dui anni in u prugramma di Tecnulugia Elettronica à u RCA College. Hà cuntinuatu à seguità una maestria è un dutturatu, aduprendu u trattamentu di u signale digitale è a riflettometria di u duminiu di frequenza per analizà i sistemi di telecomunicazione per a so ricerca di tesi. Durante i so studii, hà ancu travagliatu cum'è lettore à a Pacific State University, hà travagliatu in a gestione di l'inventariu à u rivenditore di Beverly Hills David Orgell, è cum'è ingegnere chì cuncepisce periferiche di computer in Pertec.
Poi, in u 1975, appena impegnatu è à l'insistenza di un anzianu cumpagnu di classe, hà dumandatu un impiegu in u dipartimentu di microonde di Systron Donner.
Madni hà cuminciatu à cuncepisce u primu analizzatore di spettru di u mondu cù almacenamentu digitale in Systron Donner. Ùn avia mai utilizatu un analizzatore di spettru prima - eranu assai cari à l'epica - ma cunniscia a teoria abbastanza bè per cunvince si di accettà u travagliu. Hà poi passatu sei mesi à fà testi, acquistendu sperienza pratica cù u strumentu prima di pruvà à riprogettallu.
U prugettu hà pigliatu dui anni è, secondu Madni, hà risultatu in trè brevetti impurtanti, cuminciendu a so "scalata versu cose più grande è megliu". Li hà ancu amparatu à apprezzamentu di a differenza trà "ciò chì significa avè cunniscenze teoriche è cummercializà tecnulugia chì pò aiutà l'altri", hà dettu.
Pudemu ancu persunalizà i cumpunenti passivi rf secondu i vostri bisogni. Pudete accede à a pagina di persunalizazione per furnisce e specificazioni chì avete bisognu.
https://www.keenlion.com/customization/
Emali:
sales@keenlion.com
tom@keenlion.com
Data di publicazione: 18 d'aprile 2022