VULETE UN TRASPORTU ? CHIAMATECI ORA
  • pagina_banner1

Nutizie

Amparate nantu à u filtru passa-banda


trdf (1)

Filtri passa-banda passivi

Filtri passa-banda passivipò esse fattu cunnettendu inseme un filtru passa-bassu cù un filtru passa-altu

U Filtru Passa-Banda Passivu pò esse adupratu per isolà o filtrà certe frequenze chì si trovanu in una banda o gamma particulare di frequenze. A frequenza di tagliu o u puntu ƒc in un simplice filtru passivu RC pò esse cuntrullatu accuratamente aduprendu una sola resistenza in serie cù un condensatore micca polarizatu, è secondu u modu in cui sò cunnessi, avemu vistu chì si ottiene un filtru Passa-Bassu o un filtru Passa-Altu.

Un usu simplice per questi tipi di filtri passivi hè in applicazioni o circuiti di amplificatori audio cum'è in filtri crossover di altoparlanti o cuntrolli di tonu di preamplificatori. Calchì volta hè necessariu di passà solu una certa gamma di frequenze chì ùn cumincianu micca à 0Hz, (DC) o finiscenu in qualchì puntu di alta frequenza superiore, ma sò in una certa gamma o banda di frequenze, sia stretta sia larga.

Cunnettendu o "in cascata" inseme un unicu circuitu di filtru passa-bassu cù un circuitu di filtru passa-altu, pudemu pruduce un altru tipu di filtru RC passivu chì passa una gamma selezziunata o "banda" di frequenze chì ponu esse strette o larghe mentre attenua tutte quelle fora di sta gamma. Stu novu tipu di disposizione di filtru passivu produce un filtru selettivu di frequenza cunnisciutu cumunemente cum'è filtru passa-banda o BPF in breve.

À u cuntrariu di u filtru passa-bassu chì lascia passà solu i signali di una gamma di bassa frequenza o di u filtru passa-altu chì lascia passà i signali di una gamma di frequenza più alta, un filtru passa-banda lascia passà i signali in una certa "banda" o "diffusione" di frequenze senza distorcere u signale d'entrata o introduce rumore supplementu. Questa banda di frequenze pò esse di qualsiasi larghezza è hè cumunemente cunnisciuta cum'è a larghezza di banda di i filtri.

A larghezza di banda hè cumunamente definita cum'è a gamma di frequenza chì esiste trà dui punti di taglio di frequenza specificati (ƒc), chì sò 3dB sottu à u centru massimu o piccu risonante mentre attenuanu o indebuliscenu l'altri fora di sti dui punti.

Dopu, per e frequenze assai sparse, pudemu simpricimenti definisce u termine "larghezza di banda", BW cum'è a differenza trà a frequenza di taglio più bassa (ƒcLOWER) è a frequenza di taglio più alta (ƒcHIGHER). In altre parole, BW = ƒH – ƒL. Chiaramente, affinchì un filtru passa-banda funzioni currettamente, a frequenza di taglio di u filtru passa-bassu deve esse più alta di a frequenza di taglio per u filtru passa-altu.

U filtru passa-banda "ideale" pò ancu esse adupratu per isolà o filtrà certe frequenze chì si trovanu in una banda particulare di frequenze, per esempiu, a cancellazione di rumore. I filtri passa-banda sò generalmente cunnisciuti cum'è filtri di secondu ordine (bipolari) perchè anu "dui" cumpunenti reattivi, i condensatori, in u so cuncepimentu di circuitu. Un condensatore in u circuitu passa-bassu è un altru condensatore in u circuitu passa-altu.

trdf (2)

U graficu di Bode o a curva di risposta in frequenza sopra mostra e caratteristiche di u filtru passa-banda. Quì u signale hè attenuatu à basse frequenze cù l'uscita chì aumenta cù una pendenza di +20 dB/Decada (6 dB/Ottava) finu à chì a frequenza righjunghji u puntu di "tagliu inferiore" ƒL. À sta frequenza, a tensione di uscita hè di novu 1/√2 = 70,7% di u valore di u signale d'entrata o -3 dB (20*log(VOUT/VIN)) di l'entrata.

L'output cuntinueghja à u guadagnu massimu finu à ch'ella ghjunghje à u puntu di "cut-off superiore" ƒH induve l'output diminuisce à una velocità di -20dB/Decada (6dB/Ottava) attenuendu qualsiasi signale d'alta frequenza. U puntu di guadagnu massimu di output hè generalmente a media geometrica di i dui valori di -3dB trà i punti di cut-off inferiore è superiore è hè chjamatu valore di "Frequenza Centrale" o "Piccu Risonante" ƒr. ​​Stu valore mediu geometricu hè calculatu cum'è ƒr 2 = ƒ(SUPERIORE) x ƒ(INFERIORE).

Afiltru passa-bandahè cunsideratu cum'è un filtru di tipu "di secondu ordine" (bipolare) perchè hà "dui" cumpunenti reattivi in ​​a so struttura di circuitu, allora l'angulu di fase serà u doppiu di quellu di i filtri di primu ordine visti prima, vale à dì, 180o. L'angulu di fase di u signale di uscita AVANZA quellu di l'entrata di +90o finu à a frequenza centrale o di risonanza, u puntu ƒr induve diventa "zero" gradi (0o) o "in fase" è poi cambia in RITARDAMENTU di l'entrata di -90o mentre a frequenza di uscita aumenta.

I punti di frequenza di taglio superiore è inferiore per un filtru passa-banda ponu esse truvati aduprendu a listessa formula cum'è quella per i filtri passa-bassu è passa-altu, per esempiu.

trdf (3)

trdf (4)

L'unità sò furnite di serie cù connettori femine SMA o N, o connettori da 2,92 mm, 2,40 mm è 1,85 mm per i cumpunenti d'alta frequenza.

Pudemu ancu persunalizà u Filtru Passa-Banda secondu i vostri bisogni. Pudete accede à a pagina di persunalizazione per furnisce e specificazioni chì avete bisognu.

https://www.keenlion.com/customization/


Data di publicazione: 06 di settembre di u 2022